Jelen Általános Szerződési Feltételek Maszlag Marianna egyéni vállalkozó (továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett PlatzPiac.hu weboldalon (továbbiakban: Platform) keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő személyek jogait és kötelezettségeit, valamint az elérhető szolgáltatások igénybevételének feltételeit és szabályait tartalmazza (továbbiakban: Szabályzat / ÁSZF), amely elérhető a http://www.platzpiac.hu /aszf webcím alatt.
- Definíciók
Szolgáltató:
Maszlag Marianna egyéni vállalkozó (cím: 2085 Pilisvörösvár Madarász Viktor utca 36. adószám: 55954507-1-33).
Fogyasztó:
A Platformon regisztrált természetes személy, aki a Platformon keresztül Rendelést adhat le.
Felek:
A Szolgáltató és a Fogyasztó együtt.
Partner:
Egyéni vállalkozó vagy gazdasági társaság, amely üzletszerű gazdasági tevékenysége körében kínálja megvételre a Termékeit a Platformon a Szolgáltatóval kötött külön szerződése alapján.
Szerződés:
A Szolgáltató és a Fogyasztó között az ÁSZF és a Fogyasztó által megadott adatok alapján, a regisztráció útján létrejött szerződés.
ÁSZF:
A jelen Általános Szerződési Feltételek.
Közvetített Szerződés:
A Szolgáltató által a Platform segítségével közvetített, a Fogyasztó és a Partner között létrejövő szerződés, amelynek tartalmát az ÁSZF mellékletei rögzítik.
Platform:
A Szolgáltató által üzemeltetett PlatzPiac elnevezésű online rendelés-közvetítő weboldal (www.platzpiac.hu, továbbiakban: „weboldal”), a mobilra optimalizált weboldal (https://m. platzpiac.hu, továbbiakban: „mobilweboldal”), valamint az ezeket kiszolgáló szerveroldali alkalmazások együttesen, amely a Partnerek által forgalmazott Termékek listáját tartalmazza és amelyen keresztül a Fogyasztó leadhatja a Rendeléseit.
PlatzPiac Fiók:
A Fogyasztó által a Platformon történő regisztráció során létrehozott fiók, amelynek segítségével a Fogyasztó a rendszer felé azonosíthatja magát a Platformon a Szolgáltató felé, Rendelést adhat le, továbbá amelyben a Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges alapvető információkat tárolhatja.
Kereskedelmi Egység („Egység”):
A Partner legkisebb önálló gazdasági egysége, ahonnan a Termékek kiszállítása, vagy ahol a termékek Fogyasztó által történő átvétele történik.
Termék:
A Fogyasztó által a Platformon keresztül leadott Rendelés útján a Partnertől megvásárolható élelmiszerek, ételek, italok, kézműves termékek, natúrkozmetikumok.
Kosár:
A Fogyasztó által összeállított Termékek listája a termékek árának feltüntetésével és a Szolgáltatáshoz kapcsolódó díjakkal, amelyre a Rendelés irányul.
Rendelés:
A Fogyasztónak a Platformon kiválasztott Termék megvásárlására irányuló szerződéskötési ajánlata, amelyet a Szolgáltató közvetít a Partner felé a Szolgáltató és a Partner között létrejött külön szerződés alapján.
Szolgáltatás:
A PlatzPiac Szolgáltatás.
PlatzPiac Szolgáltatás:
A Szolgáltató által a Fogyasztó részére nyújtott ingyenes és visszterhes szolgáltatások összessége, azaz a Platform üzemeltetése, a Platform használatának biztosítása (beleértve a regisztrációt, a böngészést, a Rendelések kezelését és a panaszkezelést), valamint a Fogyasztó által a Platformon rendelt Termékeknek a Partnertől a Fogyasztóhoz történő ellenérték fejében történő kiszállítása. Ezen szolgáltatás Maszlag Marianna egyéni vállalkozó által üzemeltetett, kizárólag a Platformon elérhető online kiskereskedelmi felület, amely Termékeket kínál megvételre a Fogyasztók részére.
Szállítási Szolgáltatás:
A Szolgáltató által a Fogyasztó részére nyújtott visszterhes szolgáltatás, amely a Fogyasztó által a Platformon rendelt Termékeknek – a Szolgáltatóval szerződéses viszonyban álló futárok segítségével – a Partnertől a Fogyasztóhoz történő kiszállítását foglalja magában.
Online fizetési mód:
A Rendelés fizetési szolgáltatón keresztül történő bankkártyás fizetés útján történő kifizetése.
- PlatzPiac Szolgáltatás
- A Platform üzemeltetése
1.1.
A Szolgáltató a tulajdonosa és üzemeltetője a Platformnak. A Szolgáltató a Platformon a Partnerek Termék kínálatát gyűjti össze és teszi elérhetővé a Fogyasztók számára, abból a célból, hogy a Fogyasztók a Partnerek Termékeit online megvásárolhassák, majd a Terméket kiszállítási szolgáltatás segítségével átvehessék. A Szolgáltató célja az, hogy a Fogyasztó igényeire, jogaira és jogos érdekeire tekintettel a lehető legszélesebb körben tegye elérhetővé és láthatóvá a Partnereket és Termékeiket, miközben lehetővé teszi a Partnereknél a Termékek forgalmának növekedését.
1.2.
A Szolgáltató a Partnertől független, önálló szolgáltatási tevékenységet folytat. A Szolgáltató a Szolgáltatások nyújtása során a Fogyasztó képviseletében nem jár el.
1.3.
A Szolgáltató online közvetítő kereskedői tevékenységet folytat, amelynek keretében a Partnerek megbízásából a Fogyasztók Rendeléseit fogadja a Platformon keresztül, majd feldolgozza és továbbítja azokat a Partnerek számára.
1.4.
A Platformon található tartalom, adatok és információk a PlatzPiac Szolgáltatás jellegére tekintettel folyamatosan változnak. A Szolgáltató kifejezetten törekszik arra, hogy mindig aktuális tartalmat és ajánlatokat jelenítsen meg a Fogyasztó számára. Tekintettel arra, hogy a Platformon megjelenő információk, Termékek listája, Termékek leírása és a Termékek árai a Partnertől származnak, a Szolgáltató ezek tartalmáért, aktualitásáért, elérhetőségéért és minőségéért felelősséget nem vállal és kártérítésre nem kötelezhető.
1.5.
Szolgáltató rögzíti, hogy a Partner Platformon megjelenő termékkínálata eltérhet a Partner Kereskedelmi Egységének üzlethelyiségében található megjelenő termékkínálatától. A Partner kereskedelmi egységében alkalmazott termékértékesítési feltételek – így különösen a termékek ára, esetlegesen alkalmazott akciók, kiszállítási díj – eltérhetnek a Platformon található termékértékesítési feltételektől. Ugyanazon Partner több kereskedelmi egységének üzemeltetése esetén a termékkínálat és a termékértékesítésre vonatkozó feltételek eltérhetnek az egységek között.
1.6.
A Szolgáltató tájékoztatja a Fogyasztót, hogy az 1.5. pontban foglaltak mellett a Szolgáltató korlátozhatja a Partnerek azon jogát, hogy a Partnerek a saját online rendelési csatornáikon (pl. saját weboldal) eltérő rendelési feltételeket – különösen eltérő árakat – alkalmazzanak a Platformon szereplő rendelési feltételektől. A korlátozás a Szolgáltató üzleti modelljének fenntartását célozza annak érdekében, hogy a Fogyasztók továbbra is részesüljenek a Platform és a Szolgáltatások által biztosított előnyökből, mely fogyasztói előnyök a Platform működéséből adódó keresési idő és költségek csökkentéséből, a nagy választékból, a magas színvonalú szolgáltatásokból tevődnek össze. A Szolgáltató folyamatosan fejleszti Platformját és Szolgáltatásait, a rendelői kör és új Fogyasztók szerzése érdekében folyamatosan invesztál a Platform és a Szolgáltatások üzemeltetésébe, mely invesztáció a Partnerek érdeke is egyben. A Partnert érintő korlátozások segítik a Szolgáltatót abban, hogy megakadályozza azt, hogy a Partnerek a Platform működéséből származó előnyöket kihasználva kizárólag saját marketing célokra és saját ügyfelek toborzására (átcsábítására) használja a Platformot. Ebből kifolyólag a limitáció a Szolgáltató azon jogos üzleti és gazdasági érdekét szolgálja, hogy egyensúlyba hozza a Partnereknek a Platformon való megjelenésből és a Szolgálatásokból eredő előnyeit, a Szolgáltató azon erőfeszítéseivel és kiadásaival, amelyeket a Platform fejlesztése és a Szolgáltatásai színvonalának fenntartása és emelése érdekében vállal. A Szolgáltató a félreértések elkerülése érdekében rögzíti, hogy a korlátozás nem érinti a Partner azon jogát, hogy a saját nem online – Partner egységeiből történő helyszíni rendelés, és telefonos –, illetve harmadik személyek rendelési felületén történő rendelés esetén eltérő kondíciókat alkalmazzon, továbbá a saját online felületén is időszakos jelleggel eltérő feltételeket alkalmazzon.
1.7.
A Platformon történő rendelésleadás időpontja korlátozva nincsen, azonban kiszállítás kizárólag a pénteki napon lehetséges. A kiszállítás pontos időpontjáról a Fogyasztó elektronikus levél útján minden esetben előre értesül. Rendelés kiszállítása kizárólag Pilisi térségen belül lehetséges, így azon rendelések, melyek nem a 2093, 2011, 2014, 2074, 2097, 2081, 2080, 2095, 2084, 2098, 2009, 2085, 2013, 2083, 2000, 2089, 2086, 2096 -os irányítószámmal rendelkező kiszállítási címre kerülnek leadásra, úgy a Szolgáltató dönti el, hogy a kiszállítást milyen feltételek mellett vállalja.
1.8.
A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Platformon megjelenő tartalmakat bármikor módosítsa, elérhetőségét megváltoztathassa, illetve a Platform üzemeltetését felfüggessze, vagy véglegesen megszüntesse.
1.9.
A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy a Platform tartalmát és az ajánlatokat részlegesen vagy teljesen az összes Fogyasztó, vagy a Fogyasztók egy csoportja számára korlátozza vagy letiltsa.
- A Platform használata
2.1.
A Fogyasztó számára a Platform használata ingyenes.
2.2.
A Platformot bárki jogosult használni, amennyiben érvényesen és sikeresen regisztrált és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat és megismerte és elfogadta a Fogyasztók személyes adatainak kezelésére vonatkozó Adatkezelési Tájékoztatót. A Platform használata a PlatzPiac Fiókon keresztül történik.
2.3.
A Platformon kizárólag 18. életévüket betöltött természetes személyek regisztrálhatnak. A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kijelenti, hogy 18. életévét betöltötte. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni a Fogyasztó életkorát, azonban jogosult felhívni a Fogyasztót arra, hogy életkorát hitelt érdemlő módon igazolja. Amennyiben a Fogyasztó nem töltötte be a 18. életévét vagy a Szolgáltató felhívására nem igazolta életkorát, úgy a Szolgáltató azonnali hatállyal megszünteti a Szerződést és ezzel együtt a PlatzPiac Fiókot.
2.4.
A természetes személy jogi személy képviseletében is eljárhat, és számlát kérhet a rendelésről. A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával, valamint a számlaigény leadásával kijelenti, hogy az adott jogi személy képviseletében eljárhat. A jogi személy képviseletében eljáró természetes személy szavatolja, hogy a Szerződés megkötésére és a Rendelés leadására jogosult. A Szolgáltató nem köteles ellenőrizni a képviseleti jogosultság fennállását, azonban, ha tudomására jut, hogy az nem áll fenn, úgy jogosult azonnali hatállyal megszüntetni a Szerződést és ezzel együtt a PlatzPiac Fiókot.
2.5.
A Fogyasztó köteles betartani minden jogszabályt, előírást és kötelezettséget a Platform használata és a Szolgáltatások igénybevétele során.
- A regisztráció folyamata
3.1.
A Platformon kizárólag regisztrált fogyasztó adhat le Rendelést. A regisztráció során jön létre a Fogyasztó PlatzPiac Fiókja. A PlatzPiac Fiók a weboldalon és a mobilweboldalon egyaránt regisztrálható.
3.2.
A regisztrációhoz a Fogyasztó személyes adatainak megadása szükséges. A Fogyasztó kizárólag a saját személyes adataival regisztrálhat a Platformon, azaz a más nevében történő regisztráció tilos.
3.3.
Fogyasztó a weboldal felső sávjában (header) található „Bejelentkezés” gombra kattintva E-mail címével hozhat létre PlatzPiac fiókot. A Fogyasztó a mobilweboldalon a Bejelentkezés gombra kattintva tud Fiókot létrehozni.
3.4.
E-mail címmel történő regisztráció során a fogyasztó által beírt e-mail címet a rendszer ellenőrzi, hogy az e-mail címhez tartozik-e már korábban létrehozott PlatzPiac Fiók, ezt követően a Fogyasztónak szükséges megadnia a következő személyes adatokat: e mail cím, jelszó, keresztnév, vezetéknév. A regisztrációhoz szállítási cím megadása is szükséges az ÁSZF 1.7-es pontjában kifejtettek következtében.
3.5.
A sikeres regisztrációhoz a Fogyasztónak el kell fogadnia a jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót. Az adott mezők bepipálásával a Fogyasztó kijelenti, hogy a jelen ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató valamennyi rendelkezését elolvasta, megértette, elfogadja és azokat maradéktalanul betartja, valamint annak valamennyi rendelkezését magára nézve kötelezőnek ismeri el.
3.6.
A sikeres regisztráció a „Fiók létrehozása” gomb kiválasztásával történik meg, ezzel létrejön a Fogyasztó PlatzPiac Fiókja és a weboldalon a Platform átirányítja a Fogyasztót a kezdőoldalra.
3.7.
A regisztráció és a Szolgáltatás igénybevétele során megadott személyes adatok pontosságáért, aktualitásáért és valóságtartalmáért kizárólag Fogyasztó felel. A Fogyasztó elfelejtett jelszavából, vagy annak illetéktelenek számára való hozzáféréséből eredő károkért a Szolgáltatót felelősség nem terheli. A Fogyasztó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni, ha annak gyanúja merül fel, hogy a Fiókjához illetéktelen személyek hozzáférést szereztek.
3.8.
A Fogyasztó a regisztráció során megadott e-mail címére megküldött visszaigazoló link megnyomásával tudja véglegesíteni regisztrációját.
3.9.
Egy e-mail címhez csak egy PlatzPiac Fiók tartozhat. Fogyasztó azonban bármikor jogosult a PlatzPiac fiókhoz tartozó e-mail címet a Profil menüpontban, vagy a Rendelés összegző oldalon a Rendelés leadása előtt megváltoztatni.
3.10.
Amennyiben a Szolgáltatások teljesítéséhez ez szükséges, a regisztráció során megadott telefonszámon a Szolgáltató, a Partnerek vagy a kiszállítást végző futárok felveszik a kapcsolatot a Fogyasztóval, továbbá a Szolgáltató SMS-ben tájékoztatást adhat a Platform működésével vagy a Rendelés állapotával, kiszállításával kapcsolatban.
3.11.
Fogyasztó a sikeres Regisztrációt és ezáltal e-mail címe sikeres megerősítését követően jogosult Rendeléseket leadni a Platformon.
- A Rendelés folyamata
4.1.
Rendelés leadása kizárólag elektronikus úton, a Platformon keresztül lehetséges. A Szolgáltató a Platformon keresztül Rendelést kizárólag regisztrált Fogyasztótól és csak akkor fogad, ha a Fogyasztó a Rendeléshez szükséges valamennyi adatot maradéktalanul közli.
4.2.
A Szolgáltató kizár mindenfajta felelősséget, amely a Platformon megadott adatok helytelenségéből, elírásából vagy nem a valós adatok megadásával összefüggésében merül fel. A Szolgáltatót nem terheli felelősség a Szerződés késedelmes vagy hibás teljesítéséért, illetve egyéb problémáért, hibáért, amennyiben az a Fogyasztó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra vezethető vissza.
4.3.
A rendelés leadásának előfeltétele kiszállítási cím megadása regisztrációkor. Ezen címet Fogyasztó a későbbiek során bármikor módosíthatja felhasználói fiókján keresztül. Amennyiben Fogyasztó kiszállítási címe nem Pilisi térségben található, tehát annak irányítószáma nem 2093, 2011, 2014, 2074, 2097, 2081, 2080, 2095, 2084, 2098, 2009, 2085, 2013, 2083, 2000, 2089, 2086, 2096, úgy a Szolgáltató dönti el, hogy a kiszállítást milyen feltételek mellett vállalja.
4.5.
A felhasználói fiókba történő bejelentkezést követően a Platform megjeleníti az elérhető Partnerek listáját (továbbiakban „Partnerlista”). A Partnerlista oldalon Fogyasztó választhat, hogy milyen jellegű élelmiszerek, ételek, illetve italok és egyéb termékek között kíván böngészni. Fogyasztó tudomásul veszi, hogy egyes Partnerek a Szolgáltató és a Partner közötti megállapodás alapján kiemelt helyen szerepelnek (úszósáv, éttermi lista első pozíciói), egyebekben a Partnerek sorrendjét a Szolgáltató jogosult meghatározni. Fogyasztó a Partnerlistában szereplő, Platformon elérhető Partnerektől adhat le rendelést.
4.4.
Fogyasztó a Termékek kosárba helyezését követően adja meg, hogy a szállítás az általa regisztrációkor megadott címre történjen-e. Ezt követően választhatja ki a Fogyasztó a kiszállítás időpontját.
4.5.
Fogyasztó bármelyik listában szereplő Partnert választhatja. A Partnerek Platformon történő elérhetősége (nyitvatartása) Partnerenként változhat. Az adott Partnerhez feltüntetett nyitvatartási idő tájékoztató jellegű, a Partnerek és a Szolgáltató fenntartják a Partnerek elérhetőségének változtatásának jogát. A Partner Platformon történő elérhetősége eltérhet az adott egység nem online értékesítési csatornáin (Kereskedelmi Egységében folytatott kiskereskedelmi tevékenysége során), a Partner saját online értékesítési csatornáin, vagy más rendelés közvetítő oldalon alkalmazott nyitvatartási idejétől. Amennyiben egy adott Partner zárva tart, vagy átmenetileg nem elérhető, úgy a Partner egysége a listában ebben az esetben is megjelenik, Fogyasztó azonban az ilyen egységtől kizárólag előrendelést adhat le. A zárva tartó, vagy átmenetileg nem elérhető Egységek „Előrendelés” címkével jelennek meg a Platformon.
4.6.
A Fogyasztó a Platformon történő böngészés során kiválasztott Partner kínálatából szabadon állíthatja össze a Kosarat. A Partner oldalon találhatók a Rendelés feltételei, többek között a Partner kínálata, a különböző Termékek listája és ára, a kiszállítás díja és a kiszállítás ideje, a választható fizetési módok, a Partner árkategóriája, értékelésekből kalkulált pontszáma továbbá, ha azokat a Partner megadta, akkor az allergén információk és a részletes termékinformációk. A Platformon szereplő árak és díjak Forintban vannak meghatározva, bruttó értékben. Az „i” gombra kattintva elérhető a Partner nyitvatartási információi, a Partner címe és térképes elhelyezkedése. Kedvezményes ár esetén a Platformon megjelenik az eredeti ár, a kedvezményes ár, valamint a kedvezmény mértéke is.
4.7.
Szolgáltató Partnerein keresztül logisztikai okok miatt a hét egy napján, minden pénteken teljesíti és szállítja ki a megrendeléseket. Ezen napon történő kiszállításról a Fogyasztót e-mailben előre értesíti.
Szolgáltató a megrendeléseket az előre kihirdetett időpontban megrendezésre kerülő Platz Piac rendezvényen is átadhatja az erre kijelölt helyen.
4.8.
A Partner határozza meg a minimális rendelési értéket, amely nem lehet alacsonyabb, mint ötezer forint. A minimális rendelési érték Partnerenként eltérhet. A minimális rendelési értékbe a kiszállítási díj, az extra kiszállítási díj és a borravaló összege nem számít bele, így csak a Termékek összértékét kell figyelembe venni. Kedvezményes ár esetén a kedvezmény mértéke a minimális rendelési értékbe nem számít bele. A Fogyasztó a minimális rendelési érték el nem érésekor is adhat le Rendelést, amennyiben azt a funkciót a Szolgáltató lehetővé teszi. Ebben az esetben a Termék összértéke és a minimális rendelési érték közötti különbözetet extra kiszállítási díjként kell megfizetnie a Fogyasztónak.
4.9.
A Kosár összeállítását követően a „Tovább a megrendeléshez” gombra kattintva a Fogyasztót a Platform automatikusan átirányítja az adatok ellenőrzésének célját szolgáló Rendelést összegző oldalra. A Fogyasztó itt ellenőrzi és véglegesíti a Rendelés teljesítéséhez szükséges adatokat (kiszállítási cím, kiszállítási, vagy átvételi időpont, személyes adatok és telefonszám, továbbá megjegyzést tehet a futárnak), valamint kiválasztja a fizetés módját, illetve jeleztheti ÁFA-s számla igényét.
4.10.
A Kosár tartalma abban az esetben is megmarad, ha a Fogyasztó a Rendelést nem véglegesíti, hanem folytatja a böngészést a Platformon. Weboldalon a Kosár tartalma akkor törlődik, ha a Fogyasztó egy másik Partner oldalán Kosárba helyez egy terméket és egy felugró ablakban megerősíti, hogy a korábban a Kosárba helyezett terméket törli a Kosárból. A PlatzPiac Fiókból történő kijelentkezés minden Platformon a kosár törlését vonja maga után.
4.11.
A Rendelés összegző oldalon a „Megrendelem” gomb lenyomásával a Fogyasztó leadja a Rendelést. A Rendelés leadását követően a Szolgáltató a Platform segítségével automatikusan eljuttatja a Rendelés adatait a Partnerhez. A Rendelés befogadásáról a Partner elektronikus igazolást állít ki, amelyet megküld a Szolgáltató számára.
4.12.
A Közvetített Szerződés akkor jön létre, amikor az elektronikus visszaigazolás megérkezik a Szolgáltatóhoz. A Közvetített Szerződés tartalmát az ÁSZF mellékletei határozzák meg, kivéve, ha a Partner saját ÁSZF-et jelentet meg a Platformon, amely esetben a Partner saját ÁSZF-e határozza meg a Közvetített Szerződés tartalmát.
4.13.
A Fogyasztó a regisztrációval és a Rendelés leadásával kijelenti, hogy a jelen ÁSZF-et és az annak mellékleteiben meghatározottakat megismerte, elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
4.14.
A Szolgáltató a Rendelés leadása és a Közvetített Szerződés létrejötte után e-mailben visszaigazolja a Rendelés adatait és megadja a Fogyasztónak a Partner elérhetőségeit (Partner egységének neve, Partner egységének címe). A visszaigazoló e-mail tartalmazza a Fogyasztó által választott Kiszállítási címet – az emelet, ajtó, kapucsengő kivételével, – a telefonszámot, a Rendelés azonosító számát, a rendelés leadásának időpontját, a választott fizetési módot, a Termék árát, a kiszállítási díjat, valamint annak elérhetősége esetén az extra kiszállítási díjat. Az adatokat a weboldalon a Profil menüpontban és a „Rendeléseim” menüpontban is feltünteti a Szolgáltató.
4.15.
A Fogyasztó által megrendelt Termék kiszállításáért kizárólag a Szolgáltató felelős, az általa nyújtott Szállítási Szolgáltatáson keresztül. A Szolgáltató által végzett kiszállításra a jelen ÁSZF Szállítási Szolgáltatás c. fejezete irányadó.
4.16.
A Rendelés állapota a weboldalon a „Rendeléseim” menüpont alatt ellenőrizhető. Ezen menüpont alatt megjelenítésre kerülnek az egyes, Partnerektől rendelt termékek, azok mennyisége, ára, illetve a kiszállítás dátuma.
4.17.
A Termékekről a Partner állítja ki a nyugtát, illetve a Fogyasztó kérésére a számlát. A kiszállításról a Szolgáltató állítja ki a nyugtát vagy a számlát, mely esetben a kiszállítási díj teljesítését követően a Fogyasztó emailben megkapja a kiszállítási díjról, extra kiszállítási díjról szóló nyugtát vagy számlát.
- Rendelés visszavonása, módosítás, elállás, rendelés törlése
5.1.
A Fogyasztót a Rendelés leadásától ajánlati kötöttség terheli. Az ajánlati kötöttség megszűnik, ha a Szolgáltató nem küld visszaigazoló e-mailt a Rendelésről a Rendelés leadása után számított 1 órán belül.
5.2.
A Fogyasztónak a Rendelés visszavonására akkor van lehetősége, ha a Rendelés befogadásáról szóló visszaigazolás még nem érkezett meg a Partnertől a Szolgáltatóhoz, de legfeljebb a Rendelés leadásától számított 5 percig.
5.3.
A Fogyasztó a Rendelésén módosítani csak addig jogosult, ameddig a Partner a Rendelést a Szolgáltató részére még nem igazolta vissza. A Rendelés kiegészítése nem lehetséges, így amennyiben a Fogyasztó további Termékeket is meg kíván rendelni az adott Partnertől, akkor azt kizárólag új Rendelés leadásával teheti meg. Amennyiben a Partner visszaigazolta a Rendelést, és a Fogyasztó kéri az eredeti Rendelést törlését, a Fogyasztó nem mentesül a fizetési kötelezettsége alól, a Rendelés ellenértékének kiegyenlítésére továbbra is köteles, online fizetés esetén a már kiegyenlített ellenértéket pedig nem követelheti vissza.
5.4.
Szolgáltató jogosult arra, hogy a törölje annak a Fogyasztónak a készpénzes rendelését, akinél több, mint egy alkalommal fordul elő az, hogy készpénzes fizetési mód választása esetén rossz címre ad le Rendelést, vagy a kiszállítási címre leadott Rendelést nem veszi át. A Fogyasztó PlatzPiac Fiókja nem kerül megszüntetésre, továbbra is jogosult a Platformot használni, továbbá jogosult online fizetés esetén rendelést leadni, azonban készpénzes rendelései törlésre kerülnek, melyről a Szolgáltató értesíti a Fogyasztót.
- Fizetés
6.1.
Fogyasztó a rendelés során a következő fizetési eszközök közül választhat: bankkártyás fizetés (Mastercard, Maestro, VISA), készpénzes fizetés. Az egyes elérhető fizetési módok Partnerenként eltérhetnek. Arról, hogy az adott Partner és Rendelés esetében milyen fizetési mód igénybevételére van lehetőség a Partner és a megrendelni kívánt Termékek kiválasztását követően, de még a Rendelés véglegesítését megelőzően a Rendelés összegző oldalon megjelenő „Fizetés” felületen tájékozódhat a Fogyasztó.
6.2.
Szolgáltató jogosult saját mérlegelési jogkörében bármikor további fizetési módot bevezetni vagy megszüntetni. Szolgáltató bármikor- így különösen technikai probléma, átmeneti működésképtelenség esetén – jogosult bármelyik fizetési mód alkalmazását felfüggeszteni időszakos jelleggel.
6.3.
Amennyiben a Szolgáltató és a Partner ebben állapodnak meg, a Fogyasztónak lehetősége van fizetési szolgáltatón keresztül történő bankkártyás (Online fizetés) történő fizetésre. Amennyiben a Fogyasztó Online fizetést választ a Platformon, úgy a Rendelést a Szolgáltató csak akkor fogadja be, ha a Rendelés véglegesítését követően az Online fizetés sikeres volt.
6.4.
Az Online fizetésnél, ha a tranzakció sikeres, a fizetési szolgáltató azonnal zárolja a kártyán lévő összeget és automatikusan értesíti a Szolgáltatót a fizetés megtörténtéről, így a Platformon információt kap arról, hogy a Rendelés ellenértékének teljesítése sikeres.
6.5.
Online fizetési módok választása estén a Szolgáltató a Partner és a Szolgáltató közötti külön szerződés alapján jogosult és köteles a Közvetített Szerződés Fogyasztó részéről történő teljesítésének (díjfizetés) elfogadására. A teljesítés elfogadására oly módon kerül sor, hogy a Fogyasztó a Szolgáltatóval szerződött fizetési szolgáltatón keresztül fizeti meg a Rendelés szerinti teljes összeget, amely a Partner felhatalmazása alapján a Szolgáltató bankszámlájára kerül jóváírásra.
6.6.
A Szolgáltató a Fogyasztó bankkártyaadatait nem rögzíti és nem tárolja. Az adatbiztonsági követelményeknek megfelelően a kártyaadatokhoz a Szolgáltató nem fér hozzá, azokat kezelni kizárólag a fizetési szolgáltatók jogosultak.
6.7.
A bankkártyás fizetés a Platformtól teljesen független, a Szolgáltatóval szerződött alábbi fizetési szolgáltató által üzemeltetett elektronikus rendszeren keresztül valósul meg:
• Stripe Payments Europe, Ltd által üzemeltetett Stripe fizetési rendszeren keresztül.
6.8.
Szolgáltató jogosult a saját mérlegelési jogkörében bármikor váltani az elsődlegesen használt és a biztonsági fizetési szolgáltató rendszere között, továbbá bármikor – így különösen technikai probléma, átmeneti működésképtelenség esetén – jogosult bármelyik fizetési szolgáltató alkalmazását felfüggeszteni időszakos jelleggel.
6.9.
Adyen fizetési rendszer használata esetén a bankkártya adatok beírására és mentésére a Szolgáltató felületén kerül sor átirányítás nélkül, azonban a bankkártyaadatok fokozott biztonságú ügyféloldali titkosítási technológiának (CSE) köszönhetően a Megrendeléssel titkosításra kerülnek, mely titkosítási kulcshoz csak a fizetési szolgáltató fér hozzá.
6.10.
Stripe online fizetés szolgálatás választása esetén a Fogyasztó a mentett kártyájával fizet, vagy a Platform átirányítja a Fogyasztót a Stripe saját fizetési oldalára, ahol a Fogyasztónak lehetősége van a Fizetés teljesítésére. Fogyasztó a Stripe fizetési felületét (böngészőablakot) az online fizetési folyamat alatt nem zárhatja be. A Szolgáltató a Rendeléssel kapcsolatos információkat, a fizetési szolgáltató pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártya adatokat kapja meg (a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon keresztül) a Fogyasztótól. A külső fizetési felületen keresztül történő adatáramlás tartalmáról a Szolgáltató nem értesül, azt csak a fizetési szolgáltató éri el.
6.11.
Amennyiben sikertelen az Online fizetés, úgy Szolgálató azt egyértelműen jelzi azt a Platformon, Stripe esetén a Stripe oldala visszairányítja a Fogyasztót a Rendelés összegző oldalra, ahol más fizetési mód választásával, vagy a fizetéshez szükséges adatok leadásával a Rendelés újra leadható. Ha a Fogyasztó a külső elektronikus felületről (Stripe) nem tér vissza a Platformra, akkor a tranzakció sikertelennek minősül. Ugyancsak sikertelennek minősül a tranzakció, ha a külső fizetési felületen a Fogyasztó a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint.
6.12.
Fogyasztónak lehetősége van elmentenie a bankkártyájának az adatait (bankkártya száma, bankkártyára írt név, lejárat dátuma, CVC szám) annak érdekében, hogy a jövőben kezdeményezett Rendelések alkalmával ne kelljen újra megadnia ezen adatokat és így könnyebb, egyszerűbb legyen a Rendelés folyamata. Mentés esetén minden adat un. ”tokenként” (vissza nem fejthető kódként) kerül tárolásra, a későbbi rendeléskor csak a token kerül felhasználásra és továbbításra. A bankkártyaadatok tárolását a fizetési szolgáltatók végzik.
6.13.
Az Online fizetésre a fizetési szolgáltató, az érintett kártyatársaság, továbbá a kártya kibocsátó és az összeget jóváíró pénzügyi intézmény üzletszabályzata irányadóak. Az Online fizetéshez a böngészőnek támogatnia kell az SSL titkosítást.
6.14.
Online fizetés esetén, ha a Fogyasztó a Rendelést a Közvetített Szerződés létrejötte előtt, vagy a Rendelés leadását követő 5 percen belül lemondja, úgy a Szolgáltató visszautalja a Fogyasztónak az összeget és a Rendelés törlésre kerül a Platformon.
6.15.
Rendelés visszavonása vagy Rendelés törlése esetén a Szolgáltató legkésőbb 8 (nyolc) munkanapon belül jelzi a fizetési szolgáltató a bankkártyás fizetés visszautalására történő visszahelyeztetésére vonatkozó igényt. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy online fizetett összeg Fogyasztó számlájára történő visszaérkezésének időpontja függ a Fogyasztó bankszámláját kezelő pénzintézettől, figyelembe véve a banki nyitvatartást is. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy az összeg zárolása, levonása esetén a zárolt vagy levont összeg az adott pénzintézet mindenkori hirdetménye szerinti időtartamot követően szabadul fel, ezért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
6.16.
Készpénzes fizetési opció választása esetén a Fogyasztó a Termékek átvételekor készpénzben fizeti meg a Rendelés ellenértékét.
III. Szállítási Szolgáltatás
- A Szállítási Szolgáltatás feltételei
7.1.
A Szolgáltató és a Partner úgy állapodnak meg, hogy a Terméket a Szolgáltató a Fogyasztóval közvetlenül kötött Szerződés alapján szállítja ki a Fogyasztónak. A Szolgáltató tehát a Szállítási Szolgáltatás keretében, közvetlenül nyújtja a Fogyasztó részére a kiszállítási szolgáltatást. A Partner és a Fogyasztó között a Termék kiszállítására vonatkozóan szerződés nem jön létre.
7.2.
A Fogyasztó a kiszállítási díjat – beleértve az extra kiszállítási díjat is – közvetlenül a Szolgáltatónak köteles megfizetni. A kiszállítási díjról a Szolgáltató állít ki nyugtát, vagy a Fogyasztónak a Platformon jelzett kérésére számlát, melyet a Kiszállítás teljesítését követően e-mailen megküld a Fogyasztó részére.
7.3.
A Szolgáltató a vele szerződéses viszonyban álló futárok közreműködése révén nyújtja a Szállítási Szolgáltatást. A Fogyasztó kifejezetten megrendeli, Szolgáltató pedig kifejezetten elvállalja kiszállítási szolgáltatás nyújtását, melyet Szolgáltató közvetített szolgáltatásként a vele szerződött futárokon keresztül teljesít a Fogyasztó részére.
7.4.
A kiszállítás feltételeit, így különösen annak módját (kerékpár, motorkerékpár, személyautó stb.), határidejét (kiszállítási idő) és területei korlátait (kiszállítási terület), valamint a minimális rendelési értéket és a kiszállítás díját a Szolgáltató egyoldalúan állapítja meg és bármikor jogosult azokat egyoldalúan megváltoztatni, akár ideiglenesen is.
7.5.
A kiszállítási díj összege a kiszállítási területen, azaz Pilisi térség területén egységesen 990, -Ft, azaz kilencszázkilencven forint.
A 4.7. pont második bekezdése szerinti (a Platz Piac rendezvényen történő) átadás esetén a kiszállítási díj 590,- Ft, azaz Ötszázkilencven forint.
7.6.
A kiszállítás ideje, a kiszállítási díj a Rendelés leadása során a Platformon bármikor megismerhető.
7.7.
Kiszállítás az 1.7-es pont rendelkezésének értelmében minden pénteki napján lehetséges. A kiszállítás pontos időpontjáról Szolgáltató a Fogyasztót a megrendelést követően 1 munkanapon belül elektronikus üzenet formájában értesíti. A kiszállítás területe Pilis térségének területe.
7.8.
A Fogyasztók elfogadják, hogy a Szolgáltató jogosult maximális rendelési mennyiséget (darabszám, bruttó összeg) is meghatározni, különösen a Szolgáltató szállítóeszközeinek kapacitására tekintettel.
7.9.
A Partner a Rendelést fogadja a Szolgáltatótól és megfelelően elkészíti, összekészíti, becsomagolja a Terméket, majd a kiszállítás napján kiszállításra alkalmas formában átadja a Szolgáltató megbízásából eljáró futár számára, aki a kiszállítja a Fogyasztónak a Rendeléssel érintett Terméket.
7.10.
Miután a futár átvette a Partnertől a Rendeléssel érintett Terméket a Rendelés során a Fogyasztó által megadott kiszállítási címre viszi, ahol a Fogyasztó a Terméket készpénzes fizetés esetén kifizeti, a Terméket átveszi és a szolgáltatás teljesítettnek minősül.
7.11.
A Szolgáltatót nem terheli felelősség a kiszállítás késedelmes vagy hibás teljesítéséért, illetve egyéb problémáért, hibáért, amennyiben az a Fogyasztó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra vezethető vissza. Erre tekintettel amennyiben a Fogyasztó a Rendelés során megadott címen nem elérhető, vagy a Rendeléssel érintett Terméket a kiszállítás időpontjában nem veszi át és a Fogyasztót az általa a Rendelés során megadott telefonos elérhetőségen kétszeri próbálkozással a kiszállítási időpontot követő 10 (tíz) percen belül sem lehet elérni, úgy a Rendelés a futár értesítése alapján a Szolgáltató által törlésre kerül és sem a Szolgáltató, sem a Partner nem kötelezhető a Rendelés újbóli teljesítésére, vagy Online fizetés esetén a kifizetett Termék értékének, ideérve a kiszállítási díj, extra kiszállítási díj visszautalására.
- Vegyes rendelkezések
- Hibás teljesítés, a Rendelés meghiúsulása
8.1.
Felek kötelesek a Rendelést a Platformon feltüntetettek szerint a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételek és a jogszabályoknak megfelelően jóhiszeműen teljesíteni, a Rendelés teljesítése során együttműködni egymással.
8.2.
Amennyiben a Rendelés teljesítése a Fogyasztó oldalán felmerülő okból hiúsult meg, úgy a Fogyasztó Online fizetés esetén a már kifizetett Rendelés értékét, beleértve a kiszállítási díjat, extra kiszállítási díjat, már nem követelheti vissza a Szolgáltatótól, készpénzes fizetési mód választása esetén a Fogyasztó nem mentesül a fizetési kötelezettség alól, a Rendelés ellenértékének kiegyenlítésére továbbra is köteles. Felek rögzítik, hogy a Fogyasztó oldalán felmerülő okból hiúsul meg a rendelés különösen, de nem kizárólag az alábbi esetekben:
8.2.1.
A Fogyasztó rossz Kiszállítási címet választott, vagy téves címet ütött be, miután a Fogyasztó 10 perc után sem elérhető a kiszállítási címre érkezéstől számítva és legalább kétszer kereste telefonon a Futár a Fogyasztót.
8.2.2.
A Futár nem találja, vagy nem éri el a Fogyasztót, miután a Fogyasztó 10 perc után sem elérhető a kiszállítási címre érkezéstől számítva és legalább kétszer kereste telefonon a Futár a Fogyasztót.
8.2.3.
A Fogyasztó véletlen Rendelést adott le, de csak a Partner visszaigazolása (Közvetített szerződés létrejötte) után kéri a Rendelés törlését.
8.2.4.
A Fogyasztó véletlen dupla Rendelést adott le, de csak az egyik Rendelést kéri és csak a Partner visszaigazolása (Közvetített szerződés létrejötte) után kéri a Rendelés törlését.
8.2.5.
A Fogyasztó a Rendelés leadását követően módosítani kívánt a Rendelésen, de csak a Partner visszaigazolása (Közvetített szerződés létrejötte) után kéri a Rendelés törlését.
8.4.
Szolgáltató hibás teljesítésének minősül és Online fizetés esetén visszafizeti a Rendelés teljes összegét a Fogyasztó részére, ha kétséget kizáróan bebizonyosodik, hogy a Rendelés a Szolgáltató hibájából hiúsul meg, pl. Platform technikai hibája, fizetési felület technikai hibája, Szállítási Szolgáltatás esetén: futárhiány, futár balesete, futár nem elérhető, technikai probléma a futárnál, kiszállítás minőségi problémái (ha a Partner felelőssége nem merül fel), összecserélt Rendelés, vagy lemaradt tétel a futár hibájából.
8.5.
Fogyasztó tudomásul veszi, hogy Szolgáltató, amennyiben nem képes teljesíteni a Rendelést, vagy nem képes teljesíteni a Kiszállítást, úgy törölheti a Rendelést, ezáltal jogosult megszüntetni a Partner és a Fogyasztó között létrejött Közvetített Szerződést. Szolgáltató a rendelés saját hibájából történő törléséről tájékoztatja a Feleket, a Fogyasztó részére elektronikus üzenetben, vagy SMS-ben üzenetet küld, továbbá Online fizetés esetén intézkedik a Fogyasztó által fizetett összeg visszautalásáról, vagy visszahelyeztetéséről.
8.6.
Szolgáltató a Rendelés saját hibájából történő meghiúsulása vagy hibás teljesítése (lemaradt vagy összecserélt Termék, minőségi hiba stb.) esetén sem köteles a Fogyasztó kárainak – vagyoni kár, elmaradt haszon – megtérítésére. Szolgáltató azonban saját belátása szerint, egyedi mérlegelés alapján a rendelés értékét visszafizetheti.
- Panaszkezelés
9.1.
Panasznak minősül különösen, de nem kizárólag:
- a Termékekkel (pl. összetevők, árak) vagy a kiszállítás elérhetőségével, szervezésével kapcsolatos észrevétel, probléma (pl. weboldal, tájékoztatás, kiszállítás ideje, költségek),
- a Rendelés folyamatával kapcsolatos kérdés, probléma,
- a kiszállítással kapcsolatos észrevétel, probléma (pl. teljesítési idő),
- a kiszállított Termékekre vonatkozó észrevétel, probléma (minőség, csomagolás),
- a kiszállítást végző futárra vonatkozó észrevétel, probléma (öltözet, viselkedés, kommunikáció).
9.2.
A Fogyasztó az esetlegesen felmerülő panasz, reklamáció esetén a Szolgáltató ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségek valamelyikén jogosult a kapcsolatot felvenni:
- Postázási cím: 2085 Pilisvörösvár Madarász Viktor utca 36.
- E-mail cím: platzpiac@gmail.com
9.4.
A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
9.5.
A Szolgáltató az azonnali megoldást igénylő problémát haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja, minden más esetben pedig 24 napon belül válaszol a felmerült panaszra.
9.6.
Amennyiben a probléma kezelése más módon nem oldható meg, úgy Szolgáltató kezdeményezheti a Fogyasztó telefonos megkeresését. Ha a Szolgáltató a Fogyasztót panasszal kapcsolatban keresi, úgy Szolgáltató a panasz kezelése és dokumentálása céljából a Fogyasztó telefonon keresztül megfogalmazott panaszát rögzíti, a rögzített hangfelvételt a rögzítéstől számított 5 évig megőrzi. Amennyiben a Fogyasztó nem járul hozzá, hogy a telefonbeszélgetést Adatkezelő az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően rögzítse, lehetősége van postai úton (2085 Pilisvörösvár Madarász Viktor utca 36.) vagy elektronikus levelezés (platzpiac@gmail.com) útján benyújtania a panaszát. A Fogyasztónak lehetősége van másolatot kérni a telefonbeszélgetésről készült hangfelvételről, amely kérést Szolgáltató a vonatkozó kérelem beérkezésétől számított 25 napon belül köteles teljesíteni. A Fogyasztó a hangfelvétel kiadása iránti kérelmét postai úton (2085 Pilisvörösvár Madarász Viktor utca 36.) vagy elektronikus levelezés (platzpiac@gmail.com) útján nyújthatja be. Az Adatkezelő díjmentesen rendelkezésre bocsátja (postai úton) a hangfelvétel másolatát.
9.7.
A Fogyasztó a panasz kivizsgálása során köteles a Szolgáltatóval együttműködni, a szükséges információkat, dokumentumokat rendelkezésre bocsátani.
9.8.
Amennyiben a Szolgáltató a panaszt alaposnak találja, úgy visszatéríti a panasszal érintett Rendelés online megfizetett díját a Fogyasztónak.
9.9.
Amennyiben a Fogyasztó panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes hatóságokhoz fordulhat:
Fogyasztóvédelmi hatóságok elérhetősége:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
Békéltető Testületek elérhetősége területi illetékesség szerint:
https://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
9.10.
A Fogyasztó jogosult a panasszal kapcsolatos jogvita esetén bírósághoz fordulni.
- Személyes adatok kezelése
10.1.
A Fogyasztó személyes adatainak kezelésére vonatkozó részletes szabályokat a Szolgáltató adatkezelési tájékoztatója tartalmazza.
- A Platformmal kapcsolatos szellemi tulajdonjog
11.1.
A Platformon elhelyezett valamennyi anyag, annak teljes szövege, grafikai, illetve egyéb tartalma, a Platform szerkezeti felépítése, forráskódja, valamint bármely egyéb szellemi tulajdon szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt áll. A szerzői jogok, illetve egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja a Szolgáltató. A Platform tartalmának, illetve a Szolgáltató egyéb szellemi tulajdonának bármely felhasználás kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
11.2.
A Platform tartalmának jogosulatlan felhasználása védjegyjogi, szerzői jogi és polgári jogi igényeken túlmenően a büntetőjogi jogszabályokban meghatározott szankciókat is maguk után vonhatnak.
- A Szerződés létrejötte és megszűnése
12.1.
A Szolgáltató és a Fogyasztó közötti Szerződés a Fogyasztó regisztrációjakor jön létre.
12.2.
A Fogyasztó és a Szolgáltató között a Szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a Ptk. és az Elkertv. elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokra vonatkozó előírásai alkalmazandóak. A Szerződés írásba foglaltnak minősül és írásban tárolt adatai megegyeznek a Rendelés adataival. A Szerződés és Rendelés adatai megtekinthetők visszamenőleg is a „Rendeléseim” menüpont alatt. A szerződéskötés és a kapcsolattartás nyelve a magyar.
12.3.
A Közvetített Szerződés akkor jön létre, amikor a Partnertől a Szolgáltatóhoz a Rendelésről szóló elektronikus igazolás megérkezik, feltéve, hogy addig a Fogyasztó nem mondta le a Rendelést.
- Az ÁSZF tárgyi és időbeli hatálya
13.1.
A jelen ÁSZF hatálya a Szolgáltató által Pilis város területén a Fogyasztók részére nyújtott Szolgáltatásra terjed ki.
13.2.
A jelen ÁSZF akkor is irányadó, ha a Szolgáltató szolgáltatásai más weboldalon keresztül érhetőek el, valamint irányadó a Szolgáltatások minden olyan felhasználási módjára (mobil weboldal, Facebook oldal stb.), amelyeken keresztül a Platform elérhető.
13.3.
Az ÁSZF a fent rögzített naptól hatályos és határozatlan időre szól.
- Az ÁSZF módosítása és elérhetősége
14.1.
A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Ez a jogosultság kifejezetten kiterjed a jelen ÁSZF mellékleteire is. Az esetleges módosítás a Platformon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
14.2.
Az ÁSZF és annak korábban hatályos verziói itt érhetőek el: http://www.platzpiac.hu /aszf
- Záró rendelkezések
15.1.
A Szolgáltató által üzemeltetett Platform biztonsági foka megfelelő, azonban a Fogyasztó számára javasolt megtenni az alábbi óvintézkedéseket: friss adatbázissal rendelkező vírus és spyware védelmi szoftverek használata, az operációs rendszer biztonsági frissítéseinek telepítése. A Platform használata feltételezi a Fogyasztó részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
15.2.
A Szolgáltató a Platformról ugrópontként elérhető külső honlapok tartalmáért, adat- és információvédelmi gyakorlatáért nem vállal felelősséget. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut, hogy az általa linkelt oldal vagy a linkelés harmadik személyek jogait vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Platformról.
15.3.
A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Platformra való csatlakozás miatt következett be. A Fogyasztót terheli a számítógépe, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.
15.4.
A Szerződés mind a Fogyasztó, mind a Szolgáltató részéről indokolás nélkül a Fogyasztónak, illetve az Ügyfélszolgálatnak megküldött e-mail útján felmondható, továbbá a Fogyasztónak lehetősége van a Fiókjának törlésére a Profil menüpont „Fiók törlése” gombra kattintva, mely esetben a Szolgáltató és a Fogyasztó közötti szerződés a Fiók és a hozzá tartozó személyes adatok törlésével egyidejűleg megszűnik.
15.5.
A Szolgáltató jogosult a Szolgáltatásokból eredő bármely jogát vagy kötelezettségét a Fogyasztó hozzájárulása nélkül részben vagy egészben átengedni jogutódjának, leányvállalatának, vagy a Szolgáltató vagyonát és vagyonelemeit megszerző más gazdasági társaságnak.
15.6.
A Szolgáltató nem veti alá magát semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek.
15.7.
A Szerződésre a magyar jog rendelkezései az irányadók.
- kiegészítés
Tiltott termékek
A Szolgáltató tájékoztatja a Partnereket, hogy az alábbi termékköröknek a Platformon keresztül történő forgalmazása jogszabályi tilalomba ütközik (példálózó felsorolás):
- a kémiai biztonságról szóló törvény szerinti veszélyes anyagok és keverékek;
- az egyes festékek, lakkok és járművek javító fényezésére szolgáló termékek szerves oldószer tartalmának szabályozásáról szóló kormányrendelet hatálya alá tartozó termékek;
- állatgyógyászati készítmények és hatóanyagaik;
- fegyver, lőszer, robbanó- és robbantószer, gázspray, pirotechnikai termék, a polgári célú pirotechnikai tevékenységekről szóló kormányrendelet szerinti 1., 2. és 3. pirotechnikai osztályba tartozó termékek, az ott meghatározott kivételekkel;
- növényvédő szerek és hatóanyagaik;
- dohánytermék, e-cigaretta és kellékeik
- gyógyszer, gyógyhatású készítmény és gyógyászati segédeszköz
- otthoni koronavírus gyorsteszt
- kiegészítés
Étrend-kiegészítők és tápszerek
A Szolgáltató felhívja a Partnerek figyelmét az alábbi szabályok betartására: Az étrend-kiegészítők a kiegyensúlyozott, vegyes étrend kiegészítését szolgáló élelmiszerek, amelyek koncentrált formában tartalmaznak tápanyagokat vagy egyéb táplálkozási vagy élettani hatással rendelkező anyagokat, egyenként vagy kombináltan és adagolható formában (kapszula, tabletta, adagolható por, adagolható folyadék stb.) kerülnek forgalomba. A tápanyag jelen esetben a vonatkozó jogszabályban rögzített vitaminokat és ásványi anyagokat jelenti. Az étrendkiegészítők élelmiszernek minősülnek, nem gyógyszernek. Arról, hogy mi minősül, illetve mi nem minősül étrend-kiegészítőnek az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) ad iránymutatást. Tekintve, hogy az étrend-kiegészítők élelmiszerek, így a jelölésükre (címkefeliratokra, a címkén és a csomagoláson található bármely jelre, ábrára stb.) és reklámozásukra az élelmiszerekre vonatkozó általános előírásokat kell alkalmazni. Ennek megfelelően a termékek jelölése, megjelenítése és hirdetése nem állíthatja vagy sugallhatja, hogy az étrend-kiegészítő betegségek megelőzésére és kezelésére alkalmas. Az étrend-kiegészítő jelölése, megjelenítése és reklámozása során tilos a terméknek betegséget megelőző vagy gyógyító hatást tulajdonítani, illetve ilyen tulajdonságra utalni. Az étrend-kiegészítő csak előre csomagolt formában hozható kereskedelmi forgalomba a végső fogyasztó számára. Az élelmiszerek jelölésére vonatkozó általános szabályokon kívül az étrend-kiegészítők jelölésénél az alábbiakat is fel kell tüntetni.
– A termékek étrend-kiegészítő megnevezéssel hozhatók kereskedelmi forgalomba, jelölni kell a jellemző tápanyagcsoportok vagy összetevők nevét, vagy utalni kell a tápanyagok és összetevők jellegére.
– Fel kell tüntetni a készítmény napi fogyasztásra ajánlott mennyiségét, s azt a figyelmeztetést, hogy a fogyasztó ne lépje túl az ajánlott napi mennyiséget, illetve hogy a termék kisgyermekek elől elzárva tartandó.
– Arra is fel kell hívni a figyelmet, hogy az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, vegyes étrendet.
Tápszernek minősül a csecsemők és kisgyermekek számára készült, a speciális gyógyászati célra szánt, valamint a testtömeg-szabályozás céljára szolgáló, teljes napi étrendet helyettesítő élelmiszerek sem, valamint a sportolók számára szánt élelmiszerek (pl. fehérjeporok). A tápszerek forgalmazása bejelentés-köteles, de bizonyos tápszerek forgalmazásához engedély is szükséges.
Az étrend-kiegészítőkre vonatkozó részletes szabályokat az étrend-kiegészítőkről szóló 37/2004. (IV. 26.) ESzCsM rendelet tartalmazza. A tápszerekre vonatkozó részletes szabályokat a különleges táplálkozási célú élelmiszerekről 36/2004. (IV. 26.) ESzCsM rendelet tartalmazza.
- kiegészítés
Szeszes italok
Szeszes ital minden alkohol tartalmú ital, kivéve a gyógynövények gyógyászati jellegű szeszes kivonatát és az ezek felhasználásával készült terméket, továbbá az 1,2%-nál kevesebb alkoholtartalmú üdítőitalokat. Tilos tizennyolcadik életévét be nem töltött személy részére alkoholtartalmú italt értékesíteni. A szeszes italok leírásában, megjelenítésén és jelölésén szerepelnie kell az előírt névnek (az adott alkoholkategóriára vonatkozó megjelölés pl. pálinka). Az előírt nevet a szeszes ital címkéjén tisztán és jól láthatóan fel kell tüntetni, és azt nem lehet helyettesíteni vagy megváltoztatni. Az alkoholtartalmú összetevők listáján szereplő minden alkoholtartalmú összetevőnek az arányát legalább egyszer meg kell adni a felhasznált mennyiségek szerinti csökkenő sorrendben. Ennek az aránynak azonosnak kell lennie a keverék összes tisztaalkohol-tartalmában az általa jelölt tiszta alkohol térfogatszázalékával. A kategóriára utaló kifejezéseket és a földrajzi árujelzőket sem a szeszes italok címkéjén, sem leírásában és megjelenítésén nem kell lefordítani. Az alkohol tartalmú italokra vonatkozó szabályozást a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, illetve a szeszes italok meghatározásáról, leírásáról, megjelenítéséről, jelöléséről szóló 2019/787 EU rendelet tartalmazza.
- kiegészítés
Háztartási vegyiáruk, biocid termékek és kozmetikumok
Háztartási vegyiárunak minősülnek a mosás árui (szappanok, mosószerek, mosási segédanyagok), a tisztítószerek (mosogató-, tisztító-, fertőtlenítő-, súrolószerek), a levegő illatosítók, az autóápolási áruk és a szabadforgalmú irtószerek (rovar-, rágcsálóriasztók). Háztartási vegyi áru csak előre kiszerelt formában, egyedi, zárt, használati útmutatóval ellátott csomagolásban forgalmazható. Biocid terméknek minősül az emberi, illetve állati fogyasztásra szánt élelmiszer, takarmány vagy ital (ivóvizet beleértve) előállításával, tárolásával vagy fogyasztásával kapcsolatos berendezések, tartályok, edények, felületek vagy csővezetékek fertőtlenítésére használt termékek. A biocid termékekre vonatkozó OGYÉI tájékoztatás itt érhető el, a részletes szabályokat a biocid termékek forgalmazásáról és felhasználásáról szóló 528/2012 EU rendelet tartalmazza.